Run For Your Life

Run For Your Life
書封作者名: 安瑞雅‧肯恩

圖書資訊

內外曼: 
外曼
4.5
我的評比:無葉 平均:4.5 (2 人灑葉)

RUN FOR YOUR LIFE 
Pocket Books (November 1, 2000)
Paperback, 480 pages

Bestselling author Andrea Kane delivers a pulsating blend of corruption, seduction, and bone-chilling suspense in one of the most sensational blockbuster thrillers of the year. From its opening scene to its shattering climax, the dark undercurrents of murder and love entwine in her most powerful and edgy novel yet.

Manhattan attorney Victoria Kensington is deeply alarmed when she runs into her sister, Audrey, in Central Park -- clad in a hospital gown and fleeing from unknown pursuers. As Audrey collapses at her feet, warning about danger, Victoria rushes for help. When she returns, Audrey has vanished from sight.

Despite threats against her life, Victoria vows to discover her sister's whereabouts. She works alone until the only man she ever loved, Zachary Hamilton, suddenly appears in New York. Assigned to investigate a worldwide drug syndicate, he suspects it may tie in to Audrey's disappearance. Together, Victoria and Zach race against the clock to crack the deadly drug ring and ?nd Audrey. While they work, they ?nd the white-hot electricity between them recharging to a fever pitch. Pursuing the shocking truth that might tear Victoria's family irrevocably apart, she and Zach begin to unravel a complex web of deceit -- which echoes terrifyingly back to Victoria's own life.

回應

5
我的評比:5葉

 

嘻嘻,這本 Run for Your Life 不是我最鍾愛的作品,卻能被複習兩遍,可見 AK 在我心裡的地位有多崇高啦
對這本書的喜愛不及 No Way Out,但比 Scent of Danger 及最新的 I'll be Watching You 還強些。

粉同意 cath 所說的,前面幾章步調很緩慢。因為都是在作整體鋪陳,細節詮釋又過度冗長,有些甚至是有點畫蛇添足意味的重複性贅詞。
雖然早已十分熟稔 AK 的寫作風格,但我剛開始拜讀她的這第一本現代懸疑作的時候,卻花了比預期中還久的時間才進入狀況。後來則越翻越順暢,但不會盲目到不願對自己承認有部分情節稍顯枯燥,步調也不夠緊湊。

儘管如此,我仍是很喜歡。複習第二遍後,感受較第一次深刻。

Victoria 和 Zach 四年前曾是戀人,我不會說他們分手的理由很牽強,但或許是我對愛情看法太樂觀吧,總覺得當時兩人間的障礙,其實是可以輕易剷除的。
當然啦,曾經自手中溜逝,再度擁有時才懂得珍惜,不是嗎?

牽引兩人再度聚首的媒介,也就是那所昂貴的私人療養中心 Hope Institute 所暗中進行的非法、冷血勾當,讓我讀的時候頸背發毛。
除了重逢後再度引燃的天雷勾動地火的熱情之外,Run for Your Life 一書中我最偏愛的......咳咳,不是 Zach 所住的飯店豪華套房或是他給 Victoria 的那顆炫目的訂婚鑽戒啦 ......而是 Zach 在 FBI 的協助下,偽裝成受了太大壓力而神智錯亂的矽谷科技奇才 David Karr,坐在輪椅上被推入 Hope Institute 療養院的那一幕。我知道細節描寫得頗冗贅,但這部分就是特別吸引我,尤其是他和 Hope Institute 裡的護士 Beatrice 一起演出「母子」戲中戲碼的橋段,個人覺得非常有意思。

至於幕後黑手的身分,我一開始也是猜不出來。逐漸展露眉目之後,我也是略感訝異呢!

我最同情的角色,倒不是 Victoria 的妹妹 Audrey,而是那主謀者最親近的人……當然不能透露是誰,不過真的替那個人感到難過 .....

貼上 4.8 片葉子囉

 

有 0 人投票
這篇評鑑很讚?

4
我的評比:4葉

今年春節的收穫,就是k完了AK的第一本懸疑作品~
這類型的書實在不是我的最愛,但基於是忠實粉絲,我仍然心甘情願拜讀啦!
但若是其他作者,我極可能是不屑一顧滴~
果然人的心是偏一邊滴啦!
這本書的開頭滿枯燥,劇情又冗長,本來想給3顆星星,但是基於是忠實粉絲而且沒猜到幕後主謀者,中後段開始劇情逐漸加溫使這本書又加分,所以是4顆星~
話說回來既然懸疑小說並非我的最愛,4顆星極可能是我給的最高評價了吧?
本書主角Victoria 和 Zach 四年前曾是戀人,後來因為某些問題而分手,兩人再次聚首是導因於維多利亞的妹妹失蹤,讀這本書是倒吃甘蔗的最佳寫照,有空再來詳細描述一下

有 0 人投票
這篇評鑑很讚?

偶是挑剔的West Romance愛好者來自Formosa