Never Deny Your Heart

Never Deny Your Heart

圖書資訊

內外曼: 
外曼
出版社: 
出版時間: 
2013-11-16
4
我的評比:無葉 平均:4 (1 vote)

William (Liam) Kellington, the Duke of Lynwood, loves Rosalind Carson, the sister of an impoverished viscount. But while Lynwood was still coming to terms with his feelings -- dukes can be particularly dim-witted when it comes to love -- Rosalind's brother sold her into a lucrative betrothal to another nobleman. Liam vows to save Rosalind from a marriage she does not want, while also convincing her to become the Duchess of Lynwood.

The lady, however, is not one to wait to be rescued.

Rosalind has been in love with William Kellington much of her life. And it has been a rather one-sided romance. When her brother promises her to a man five decades her senior, Rosalind must find a way to live the life she wants and not the one that has been forced upon her.

NEVER DENY YOUR HEART is the fifth book in the Kellington romance series, The first was NEVER A MISTRESS, NO LONGER A MAID, followed by NEVER MISS A CHANCE, NEVER WAGER AGAINST LOVE and NEVER RUN FROM LOVE.

NEVER DENY YOUR HEART contains explicit language and adult situations. You won't like this book if you don't like explicit language and adult situations. And while it is an historical romance, it is 98% romance and a tiny bit of history. This book probably isn't your cup of British tea if you're looking for actual history or substance. But....it is a fun book. And if you're been reading the books from the beginning, it's the one you may have been waiting for.

回應

4
我的評比:4葉

 

這本我灑四葉不是灑給本書的羅曼史部分。而是灑在某些人物劇情安排。本書的羅曼史部分我有很大的問號。

首先說,看了前面三本,我是非常期待這本的大哥Liam的愛情故事,因為他讓我想到maiden lane的那個壓抑型的大哥Maximus。就是從自己還沒有長大就負起長兄如父的責任,就開始學習怎麼當一個公爵,把別人的需求放在自己的需求前面。所以他一一嫁娶完這五個兄弟姊妹之後,就還剩下他自己還沒有結婚。所以我非常想知道他怎麼跟這個已經跟別人有婚約的Rosaline譜上一曲愛情故事。怎麼讓他自己的需求蓋過身為公爵的尊嚴,以及社會與論的壓力。

這個主題suppose是整本書精彩的地方,但是....人生難免有個但是....這本書從一開始就不是這樣安排的。在整本書中我沒有看到男女主角在談戀愛,沒有。他們在書中做的事情是英雄救美人,更像是大力水手卜派在拯救奧莉薇那樣。一旦救到了,就上床了。然後書中就是寫本來已經很愛的彼此,怎樣透過公爵揭露他的BDSM的性癖好,更加贏得女主角的信任及全心的愛。至於原本我認為公爵要怎麼放下他的尊嚴,透過搶他人未婚妻來保住女主角,這個部份幾乎是沒有甚麼好講的,一句話帶過:因為我是公爵,我不在乎別人怎麼想。:'( BDSM的部分我的確是嚇了一跳,我不覺得很需要這段,但是這段的出現提高了福利情節的可看性就是了。

好。所以看到這邊我就覺得愛情的部分因為少了整個建立的過程,就蠻讓我失望了。但是為什麼給了四葉呢?當然是有它的優點在。

首先是Rosaline這個女主角很出色。她既然愛不到已經愛了那麼多年的Liam,當她被許配給LKK的另一個公爵時,她不是選擇屈服於命運,而是創造自己的未來。她出走的那段旅程我覺得好好看,尤其是遇到兩個小孩的農夫爸爸Gabriel,天呀!你簡直是可以看到另一個超浪漫愛情故事呼之欲出了。我承認我很多葉子是灑給這個精壯男Gabriel,好久沒有見過這種角色了,我不禁想到如果這本故事他是男主角該有多精彩!Rosaline在自己的小屋中重新學習怎麼打理生活一切的部分我很喜歡。

再來當然就是這個精采的村子與他的村民。其中的隱形的leader,就是這個Gabriel實在太讓人流口水了。話說他要為Rosaline挺身跟公爵拼命的時候,啊! 真是很好融化呀~~~~雖然故事最後把他跟一位優秀女僕Olivia送作堆,女僕本身也是很優沒錯啦!而且這本書後半段少了她的出現是完全不行的。但是我感覺就是他搭配女主角也是非常夠格的,配了女僕反而降低了他的格。可惜了~~

然後是這家的兄弟的共同主題:拚死維護自己的貞潔。這個超好笑,又是門閂,又是鑰匙,又是家具擋門之類的。這個小小橋段的安排真是很妙,每一本看起來都不膩。

再來最後最後的終曲又寫了一小段展現Kellington家族兄弟姊妹的loyalty,實在讓我笑翻了!算是給我前面幾章看得快睡著,到最後來一個reward吧!

 

有 1 人投票
這篇評鑑很讚?

feed me books, that's all i need.