The Innocent's Sinful Craving

The Innocent's Sinful Craving

圖書資訊

內外曼: 
外曼
出版時間: 
2015-11-17
3
我的評比:無葉 平均:3 (1 vote)

Everything she's ever wanted…

Abandoned as a child, the stately mansion Dana Grantham called home symbolized the security she so desperately wanted. She dreamed of a future within its four walls until a shameful scandal—and billionaire Zac Belisandro—drove her away.

…at a price!

Now Dana has the opportunity to return to the life she craves, but she comes face-to-face with Zac. He's tainted her life once before, and now he has an outrageous proposition—he'll give Dana her heart's desire if she gives him her hand in marriage…and her innocence on their wedding night! 

Kindle Edition, 240 pages
Published December 1st 2015 by Harlequin Presents (first published November 17th 2015)

回應

3
我的評比:3葉

這本書出版於2015年,非常近期的作品卻評價不是很好,但是看簡介還滿吸引我的,評論裡面又沒有我的雷,所以我還是決定要看,而且還告訴自己不要有偏見,要給這本書一個機會。
這個系列是以七原罪為題材寫的,而我們的女主角被分配到"貪婪"這個主題,我也不指望女主角是聖母白蓮花,所以當評論裡出現批評女主角個性的論述,我都可以忽略的,畢竟女主角一開始的定位就是個性格有缺陷的角色。
實際看了這本書之後發現最大的問題有三點:
1.要塞的劇情太多:對這種薄薄的禾林小說而言,作者用倒敘法把女主角小時候會執著於要得到莊園的原因與從小和男主、男二的過去要交代清楚,長大後還要繼續周旋於兩個男人之間,最後還要來個轉折性的結尾,覺得劇情跳躍得太快,男主角的轉變太突然,礙於篇幅不夠硬要把書收尾的感覺。
2.男主角出場太少:女主角的目標一直是勾引男二,好讓男二娶她,她才可以當上莊園的女主人,所以從小的時候女主角的心思就一直圍著男二轉,也一直和男二有許多對手戲,反而男主角一直像背後靈一樣,偶爾出現破壞女主角的計畫,可惜書那麼薄,不然到是可以把三個人之間的糾葛交代得更多更好一點。
3.女主角態度前後矛盾:女主角打定主意在必要的時候可以獻身給男二,卻在男主角買下莊園要女主角嫁給他的時候猶豫不決,我只好自行腦補因計畫生變,所以女主角太吃驚以至於傻了。不然我還真看不下去。
看在男主角的份上勉強給這本三葉。

有 0 人投票
這篇評鑑很讚?